Kreacja Sukcesu

Jak pisać teksty reklamowe?

Jeżeli wprowadzasz na rynek swój produkt, to nikt inny jak Ty sam wiesz o nim najwięcej. Możesz zatem spróbować swoich sił w niełatwej sztuce copywritingu i skutecznie zareklamować swój biznes. Zapewne liczysz na kilka złotych porad, które ułatwią Ci to zadanie. Bardzo proszę.

Prościej

Po pierwsze, wystrzegaj się specjalistycznych pojęć. Tekst reklamowy Twojego produktu lub usługi nie powinien opiewać w skomplikowane pojęcia. Wiadome, że z racji postępu technologicznego, a może zaciętej konkurencji, specyfika produktów często opiera się o nowe, niekonwencjonalne działania, które mają sprowokować odbiorcę do reakcji. Przykuć uwagę i zachęcić do skorzystania z oferty. Nie w tym jednak rzecz, abyś epatował w wyrażenia, które nikomu nie obiły się o uszy. Sprawą oczywistą jest, że jako firma już od samego początku chcesz prezentować się profesjonalnie, prawda? Ale uwaga, tekst przesączony słówkami branżowymi może zniechęcić. Współczesny klient szybko Cię oceni. Zrozumie albo i nie. Zostanie na stronie lub opuści ją po trzech przeczytanych zdaniach. Zwróć na to uwagę i zaprezentuj przede wszystkim to, co uważasz za fundamentalne (konkret). Nie wtłaczaj ludziom nowinek technologicznych i nie myśl, że są one priorytetem w komunikacji. Zostaw je na później. Wcześniej zainteresuj publikę! Spraw, aby odbiorcy poczuli, że ta rzecz/ usługa jest właśnie dla nich. Odwołaj się do emocji, potrzeb, zainteresowań, trendów. Gdy napiszesz tekst, wyślij go żonie, koledze, kuzynce. Komuś, kto nie jest związany z branżą. Zapytaj, czy treść jest ZROZUMIAŁA? Jeśli pojawią się niejasności, dokonaj modyfikacji.

Jedna rzecz

Zapewne nie oczekujesz, że klient zapamięta skład chemiczny, gramaturę czy miejsce produkcji. Oceń sam… Tu zupełnie nieistotne. Twój produkt ma zachwycić zastosowaniem, działaniem, przeznaczeniem. Jesteś w stanie wymienić, co wchodzi w skład Twojego ulubionego szamponu do włosów? Nie licząc marki i koloru opakowania, co utkwiło Ci w pamięci? Zastanów się, czym przekonał Cię producent? Czy z materiałów reklamowych szamponu Head&Shoulders otrzymujemy wiedzę nt. składników? Zdecydowanie nie! Szampon usuwa do 100% łupieżu. Wystarczyło zaledwie tyle.

Teraz Twoja kolej! Ważne, abyś potrafił dokonać selekcji informacji, które charakteryzują Twój produkt. Wybierz jedną rzecz i przybliż ją klientowi. Stwórz atrakcyjny przekaz oparty głównie na tym elemencie i obwieść go wszem i wobec. Dlaczego? To zupełnie proste. Potencjalny klient łatwiej go zakoduje – reklama szybko UTKWI mu w pamięci. W otaczającym świecie nie brakuje chwytliwych haseł. Powtarzamy je, podśpiewujemy…w końcu uczymy się ich na pamięć. Wykreuj swój biznes na jednym (skojarzeniu) – solidnym filarze!

Miejsce pierwsze zajmuje…

oczywiście klient. Firma nie istniałaby, gdyby nie klienci. To oni generują zyski. Skup się więc na nich, a nie na sobie (często spotykany błąd). Opisz korzyści, jakie zyska odbiorca, gdy zaufa Twojej marce. Zamiast rozpisywać się na temat zastosowania innowacyjnych składników aktywnych w kremie, napisz po prostu, że produkt wyraźnie wygładza i odmładza skórę. Zamiast pisać o użyciu naturalnych olejów zapachowych pochodzenia roślinnego (podczas masażu relaksacyjnego), skup się na doznaniach, np. masaż pozwala uwolnić stres. Rozluźnia ciało. Wycisza organizm. Możliwości jest mnóstwo.

Spójrz na krótki tekst marki Rimmel. Nie ma w nim komunikacji jednostronnej. Są emocje, dynamizm i widoczne nastawienie na odbiorcę… oraz subtelny akcent położony na nazwę producenta.

 

Zdjęcie: Rimmel

Brak komentarzy
Dodaj swój komentarz