Kreacja Sukcesu

PKN Orlen prawie jak McDonald’s

Chyba nic bardziej wygodnego, praktycznego i funkcjonalnego nie mógł wprowadzić PKN Orlen. Tankujesz, podjeżdżasz do okienka i płacisz – bez wychodzenia z samochodu. W ten sam sposób możesz też zamówić produkty gastronomiczne. Jednym słowem – BOMBA!

Innowacyjność – przepis na sukces?

Orlen jest pierwszą firmą z branży paliwowej nie tylko w Polsce ale i w Europie, która wprowadza obsługę „drive through”. Miejscem, gdzie na własne oczy można zobaczyć inwestycję oraz ją przetestować jest miejscowość o nazwie Michałowice, które znajdują się na trasie Łódź – Wrocław.

Klienci są coraz bardziej wymagający i oczekują szybkiej oraz sprawnej obsługi. Orlen wsłuchuje się w te głosy. Patrzy również nieco szerzej, co obserwujemy w powiększaniu oferty pozapaliwowej o gastronomię, z której podróżujący często korzystają. To rozważny krok w kierunku konsumenta, który na pewno wykaże zainteresowanie usługą oraz doceni nowoczesne rozwiązanie, na czym zyska wizerunek marki.

Formuła „drive through” została poprzedzona specjalnymi badaniami i okazało się, że ta forma z powodzeniem odnajdzie się w Polsce. Badania dowiodły, że 100% kierowców rozpoznaje tę usługę, a 85% zadeklarowało chęć skorzystania z usługi w momencie, gdy takowa pojawi się. Na podstawie takich wyników, koncern wprost musiał wdrożyć to rozwiązanie. Zapotrzebowanie niewątpliwie jest duże.

Ruch „dwukierunkowy”

W ramach programu ORLEN Drive dostępne są dwie linie przejazdu. Jedna pozwala na zakup produktów gastronomicznych oraz zatankowanie auta (oczywiście bez potrzeby wysiadania z niego). Druga umożliwia korzystanie wyłącznie z usług gastronomicznych. Jak tłumaczą pomysłodawcy, dwie opcje powstały z myślą o tym, by nie tamować ruchu.

Samoobsługa w samym kiosku

W samym kiosku zastosowano kolejną innowację, którą jest samoobsługa. Niewątpliwie zwiększy to komfort zakupów i skróci czas obsługi oraz wpłynie korzystnie na postrzeganie marki Orlen przez klientów, którzy w efekcie będą jeszcze chętniej i częściej korzystać z jego usług. Program samoobsługowy świadczy o nowoczesności przedsiębiorstwa, a ponadto stanowi olbrzymie wotum zaufania do klientów.

Rozwiązanie na +

PKN Orlen posiada potężną sieć stacji paliw w Europie, co stanowi niebywały potencjał do dalszego rozwoju, m.in. wdrożenia tego rozwiązania również w pozostałych lokalizacjach. Informacja o innowacyjnym projekcie wywołała lawinę komentarzy, w których użytkownicy dopytywali, kiedy usługa dotrze do pobliskich im miejscowości.

Pojawiły się także komentarze zwolenników, a dokładniej rodziców, dla których rozwiązanie jest absolutnie wygodne w momencie, kiedy potrzebują kupić np. kawę. Rodzice nie kryją zadowolenia, ponieważ teraz nie muszą zostawiać małego dziecka samego w samochodzie.

Nie ukrywajmy, rozwiązanie jakie wypuścił PKN Orlen mocno kojarzy się z siecią restauracyjną McDonald’s, która z powodzeniem podobną usługę realizuje (McDrive). Można przypuszczać, że sieć Orlen jest w stanie osiągnąć zbliżony sukces, zakładając, że wszystko będzie funkcjonować sprawnie i bez zarzutu. W przeciwnym razie współczesny klient niezwykle szybko wykaże się bezwzględnością i zakomunikuje o tym w Internecie. Publikując tego typu opinię, można zrujnować reputację przedsiębiorstwa lub spłycić rozmach podejmowanych działań. Zakładam, że PKN Orlen na pewno takich sytuacji się wystrzega. Trzeba przyznać, że tym rozwiązaniem koncern mocno zapunktował w oczach kierowców, czym wzmocnił swój wizerunek. Drugim, pożądanym krokiem, zapewne umieszczonym w strategii przedsięwzięcia jest wzrost sprzedaży, który bardzo prawdopodobnie zostanie odnotowany. Czas pokaże.

Źródło: Biuro prasowe PKN Orlen

Brak komentarzy
Dodaj swój komentarz