Kreacja Sukcesu

Życzenia świąteczne – jak je przekazać w biznesie?

Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok już niebawem. Zanim przejdziesz do świętowania, nie zapomnij o swoich klientach i kontrahentach. Złóż im życzenia i pokaż, że są ważni dla Twojej firmy. Zastanawiasz się, jaki sposób komunikacji wybrać na tę okoliczność? Czy takie same życzenia, jakie składasz swoim najbliższym możesz wysłać klientom swojej firmy? Przekonajmy się, co na ten temat mówi savoir vivre.

 

W jakiej formie wysłać życzenia biznesowe?

Nie ma wątpliwości, że wysłanie kartki świątecznej z życzeniami to miły gest, który stawia firmę w dobrym świetle. To okazanie szacunku, zaufania i serdeczności. W komunikacji biznesowej przyjęły się i nadal doskonale odnajdują się tradycyjne kartki świąteczne lub listy z życzeniami.

Jeśli Twój wybór padł na kartkę świąteczną, to należy rozejrzeć się za taką, która nie będzie schematyczna. Zdecydowanie NIE kupuj ogólnodostępnych, gotowych kartek o tradycyjnym szablonie – te absolutnie nie pasują do komunikacji żadnego biznesu. Wysłana kartka świąteczna poniekąd buduje wizerunek Twojej firmy. Warto więc zainwestować w oryginalną szatę graficzną, która będzie nawiązywać do prowadzonej działalności. Proponuję zlecić zaprojektowanie własnych kartek świątecznych, które wpiszą się w system identyfikacji wizualnej Twojej firmy, a ponadto wskażą na znajomość etykiety biznesu oraz mile zaskoczą odbiorców, nie pozostawią miejsca na nieprzychylne komentarze. Twoim celem jest tworzenie tylko pozytywnych skojarzeń wokół firmy, dlatego koniecznie zwróć na  to uwagę.

 

Szybkie case study

W doborowej sytuacji znajdują się firmy, które w swojej ofercie posiadają tego typu kartki. Przekonałam się o tym na własnej skórze. W swojej poprzedniej pracy miałam styczność z opracowywaniem życzeń dla ważnych partnerów biznesowych. Umieszczaliśmy je właśnie na firmowej kartce świątecznej! Muszę przyznać, że ta prezentowała się naprawdę profesjonalnie i stylowo… Na froncie znajdowała się atrakcyjna grafika okraszona subtelnym logiem firmy. Dodatkowo kartka pokryta była specjalną folią, która uwydatniła głębię koloru, a tym samym podkreśliła unikalność projektu. Miejsce w środku wykorzystaliśmy na ręczne pisanie życzeń. Te z kolei również nie były przypadkowe, a maksymalnie spersonalizowane i twórcze. Zajęcie czasochłonne, ale efekt wizerunkowy osiągnięty.

 

Temat: życzenia świąteczne – czyli E-mail

Wysyłanie życzeń świątecznych w mailu jest na pewno jedną z częstszych form, z której korzystają bardzo duże firmy. Ogromna baza klientów, partnerów handlowych, powoduje, że nie sposób do każdego odbiorcy dotrzeć za pomocą tradycyjnej kartki. Wysyłanie życzeń za pośrednictwem poczty internetowej wymusza konieczność trzymania się netykiety, o której słów kilka poniżej…

  • Życzenia świąteczne powinno wysyłać się tylko ze skrzynki właściciela firmy, co świadczy o profesjonalizmie i poszanowaniu odbiorcy.
  • Temat maila powinien być maksymalnie krótki i oddawać sens korespondencji, dlatego proponuję zatytułować po prostu: „życzenia świąteczne”.
  • Treść maila powinna być bezwzględnie poprawna językowo, zwróć uwagę na ortografię, gramatykę, styl i ostateczny wydźwięk życzeń.
  • Pozostając w temacie treści – postaw na jej unikalność. Schematyczne życzenia, skopiowane z innych stron, wierszyki są kiczowate i totalnie nieadekwatne dla poważnego biznesu.
  • Coś bardzo ważnego… zapewne życzenia kierujesz do szerszej grupy odbiorców – zadbaj o to, aby każdy poczuł się wyjątkowo i ukryj pozostałych adresatów.
  • Chcesz załączyć grafikę lub film stworzone specjalnie na tę okazję? Świetny pomysł, ale koniecznie poinformuj o tym odbiorcę oraz miej na uwadze, aby pliki zajmowały jak najmniej miejsca.
  • Zwróć uwagę na kolorystykę. Dobierz takie barwy, symbole, które zaakcentują świąteczny klimat, ale nie przytłoczą czytelnika.

 

Co ze stroną www i fanpage na Facebooku?

Powszechnie uważa się, że strona internetowa firmy to jej wizytówka. Kumulują się tam wszelkie informacje dotyczące biznesu, w tym aktualności. Dlaczego więc nie wpisać się w klimat i udostępnić życzenia dla całej społeczności na głównej domenie firmy? Trzeba przyznać, że jest to rozwiązanie… najprostsze, wygodne, ponadto pozwala zaoszczędzić czas oraz oczywiście pieniądze. Powiedzmy sobie szczerze, kto wchodzi na stronę internetową firmy w poszukiwaniu życzeń świątecznych? Nikt. Czy czytając je, odbiorca czerpie z nich radość i jest mu ciepło na sercu? Nie. Osobiście wolałabym otrzymać kartkę, która ucieszy mój wzrok lub też przeczytać ładnie skonstruowanego maila. Dopiero wtedy WIEM, że firma stawia  na partnerską relację.

Fanpage na Facebooku jest nieco innym medium. Bardziej luźnym – publikacja postu o tematyce świątecznej jest jak najbardziej na miejscu, ale niekoniecznie muszą to być surowe życzenia i grafika z pierwszych wyników wyszukiwarki. Fanpage wręcz zachęca, aby umieścić na nim przyciągającą treść świąteczną wzbogaconą o tematyczną grafikę lub też materiał video.

Brak komentarzy
Dodaj swój komentarz