Jak poprawić pozycję firmy w Mapach Google? 3 wskazówki

Posiadanie, aktualizowanie, aż w końcu prowadzenie wizytówki Google Moja Firma to Twój obowiązek, jeśli chcesz zaistnieć na lokalnym rynku. Wiadomo bowiem, że w poszukiwaniu X firmy, Y sklepu, konkretnych produktów czy usług, użytkownicy nie analizują ofert wszystkich udostępnianych im przez Google Maps punktów, a decydują się na te, które znajdują się w pierwszej trójce – TOP 3, maksymalnie piątce – TOP 5. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z pozycjonowaniem wizytówki Google, to możesz mieć problem z tym, aby zająć najwyższe pozycje na kluczowych dla Twojego biznesu frazach kluczowych. Zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić pozycję swojej firmy w Google Maps? Przed Tobą 3 wskazówki.

 

Opis firmy w wizytówce Google Moja Firma – jak powinien wyglądać?

Opis firmy stanowi bardzo ważny element wizytówki GMF. To właśnie w tym miejscu dostarczasz użytkownikom podstawowych informacji na temat swojej działalności. Co istotne, opis firmy uznawany jest za jeden z ważniejszych czynników mających udział w pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma. Napisz więc, co oferuje Twoja firma, co wyróżnia ją na tle konkurencji, jakie są jej charakterystyczne cechy – co sprawia, że jest wyjątkowa i dlaczego warto się nią zainteresować. Zadbaj, aby opis firmy w GMF był wyważony – z jednej strony dostarczający informacji, przydatny dla klientów, z drugiej przedstawiający Twoją firmą jako profesjonalną, nowoczesną i unikalną. Przyłóż się do tego zadania – raz skonstruowany i udostępniony opis firmy posłuży Ci do momentu, aż wiadomości w nim zawarte będą prawdziwe i aktualne.

W przypadku opisu firmy nie nastawiaj się na rozbudowane zdania, kwieciste sformułowania. Pisz krótko, zwięźle i na temat – do dyspozycji masz 750 znaków. Dla jednych to mało, dla innych zupełnie wystarczająco. Zapewniam Cię, że przy odpowiednim doborze informacji, bez problemu stworzysz użyteczny i niepowtarzalny opis własnej firmy.

Opis firmy w Google Moja Firma warto uzupełnić o słowa kluczowe powiązane bezpośrednio z firmą (np. biuro podróży), świadczonymi przez nią usługami (np. makijaż permanentny) czy oferowanymi produktami (np. zabawki dla niemowląt). Bardzo ważne, by nie upychać kluczowych dla naszego biznesu fraz, lecz rozmieścić je w całym tekście w sposób naturalny. To jedyna słuszna droga, która pozwala podnieść widoczność wizytówki w Mapach Google, a jednocześnie nie narazić się algorytmom Google.

Przeczytaj także: Tekst o firmie – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Opinie na temat firmy w GMF – dlaczego warto o nie zabiegać?

Opinie klientów, którzy odwiedzili Twój lokal, skorzystali z usług bądź zakupili dany produkt są bardzo ważne dla ogólnej kondycji Twojej wizytówki Google. Z trzech prostych powodów.

Po pierwsze, konto, które cieszy się dużą ilością pozytywnych ocen i autentycznych opinii pozostawianych przez klientów – czy też systematycznie dodawanych – to dla Google jednoznaczna informacja – to miejsce istnieje, jest odwiedzane, odpowiada na potrzeby i oczekiwania użytkowników, i dlatego warto je umieścić na czołowych miejscach. Pozytywne komentarze na temat Twojej firmy dowodzą, że jesteś wiarygodny, a to z kolei toruje drogę kolejnym potencjalnym klientom wprost pod drzwi Twojej siedziby.

Po drugie, opinie klientów – takie, które są rzetelne, rozbudowane, (i uwaga) zawierają informację na temat zakupionych produktów – także wzmacniają wizytówkę GMF, windując ją wyżej mapach Google. Być może złapaliście się kiedyś na tym, że po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy – poszukiwanego produktu, miejsca, w odpowiedzi otrzymaliście sugestie lokalizacji, które Google wyświetliło Wam na podstawie opinii, która zawierała dokładnie tą samą frazę, jaką podaliście. Po lekturze całego artykułu (nie wcześniej 😉), zweryfikujcie tego typu zdarzenia, wpisując do wyszukiwarki hasła typu: najlepszy fryzjer Kraków, restauracja włoska we Wrocławiu etc.

Po trzecie, dbałość o pozytywny wizerunek firmy. Posiadanie średniej ocen 5,0 to wymarzona sytuacja dla każdego właściciela GMF. W praktyce to jednak utopia. Każdy, kto od dłuższego czasu zarządza wizytówką Google, wie, że trzeba się tutaj liczyć zarówno z pozytywnymi, jak i negatywnymi opiniami.

Przed Tobą szybki test kontrolny – 4 kluczowe pytania – które dadzą obraz tego, jak dużą wagę przywiązujesz do prowadzenia wizytówki GMF:

  • Czy odpowiadasz na wszystkie opinie pozostawione przez klientów – zarówno te mówiące o Twojej firmie w samych superlatywach, jak i te niewygodne, oceniające Twój biznes przeciętnie lub zwyczajnie źle?
  • Czy odpowiadasz na oceny, jakie użytkownicy pozostawili w Twojej wizytówce?
  • Jak reagujesz na negatywne opinie? Próbujesz podejść do sprawy spokojnie i „na chłodno” czy momentalnie wychodzisz z kontratakiem?
  • Czy reagujesz na opinie / oceny tak szybko, jak to możliwe? Czy zdarzyło Ci się odpowiedzieć na pozostawioną opinię bądź ocenę po miesiącu?

Celem powyższych pytań jest uzmysłowienie, że moderacja opinii w wizytówce Google to praca, gdzie ważna jest zarówno dyspozycyjność, systematyczność, opanowanie czy kreatywność. Jeśli nie czujesz się na siłach, by podjąć się tego zadania, a dobry PR i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma są dla Ciebie ważne, to zleć tę pracę nam. Sprawdź, co rozumiemy przez kompleksowe zarządzanie wizytówką Google Moja Firma.

Wpisy w wizytówce Google Moja Firma – co publikować i dlaczego warto to robić regularnie?

Możliwość publikowania wpisów nie tylko na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie… Opcję tę zaobserwować można także w panelu Google Moja Firma. Regularna aktywność w tym obszarze to kolejny istotny czynnik wpływający na pozycjonowanie wizytówki w Google Maps. Zaciekawieni?! Przejdźmy więc do szczegółów.

Korzystanie z omawianej opcji, wiąże się z możliwością udostępniania klientom rozmaitych informacji, aktualności, ogłoszeń, ofert specjalnych, zniżek, wyprzedaży czy promocji nadchodzących wydarzeń związanych z działalnością firmy. Funkcjonalność ta pozwala zdobywać zainteresowanie klientów przy pomocy tekstu, zdjęć, filmów oraz CTA (Zamów online, Więcej informacji, Zadzwoń teraz itp.).

Tego rodzaju wpisy widoczne są dla użytkowników w kilku różnych miejscach – przede wszystkim:

  • na komputerach – w wyszukiwarce oraz Mapach Google, w profilu firmy, w sekcji „Ostatnie aktualizacje”;
  • na urządzeniach mobilnych – w wyszukiwarce i Mapach Google na karcie „Aktualności”.

Zgodnie z informacjami podawanymi przez Google, to czy i jakie wpisy wyświetlą się użytkownikom, dzieje się „na podstawie różnych sygnałów”. Niewątpliwie jednym z „sygnałów” jest… wyszukiwana przez nas fraza. I tutaj sprawa wygląda wprost identycznie jak w przypadku omawianych wyżej opinii internautów. O co dokładnie chodzi?

Jeśli uważnie prześledzicie kilka wpisanych do wyszukiwarki haseł, to zaobserwujecie, że Mapy Google podsuwają podpowiedzi lokalizacji na podstawie (także) fragmentów wpisów! Wobec tego, to jak skonstruowane są wpisy w wizytówce Google Moja Firma – z naciskiem na rozważne nasycenie ich słowami kluczowymi – ma duże znaczenia dla pozycjonowania wizytówki w Mapach Google. Ale znowu – nie przesadzajmy z ilością słów kluczowych. Wiadomo.

W razie potrzeby – nasi SEO copywriterzy są do Waszej dyspozycji!

Podobne wpisy

Zostaw komentarz

Agencja Digital PR

Zainteresował Cię nasz artykuł? Być może będziesz zainteresowany również ofertą naszej agencji. Możemy zapewnić Ci kompleksową obsługę w zakresie e-Marketingu, budowy wizerunku, a także tworzenia contentu (Copywriting). Skorzystaj z bezpłatnej wyceny i dołącz do naszych partnerów. Agencja PR – Kreacja Sukcesu.