Jakie znaczenie ma tekst o firmie na stronie www, w sklepie internetowym lub serwisie aukcyjnym? Czy ktoś w ogóle zwraca na niego uwagę? Ile procent konsumentów interesuje dłuższy czy też krótszy tekst „o nas”? Czy jego rola w witrynie internetowej znajduje sensowne uzasadnienie? Idąc dalej, czy tekst wizerunkowy ma jakiekolwiek przełożenie na podjęcie decyzji zakupowych?
Opis firmy – jaką rolę odgrywa na stronie www?
Ktoś kiedyś powiedział, że strona internetowa to druga siedziba firmy. Nie możesz sobie pozwolić na to, aby jakakolwiek opublikowana tam informacja była przypadkowa, nieprzemyślna, byle jaka. Jasne, że klienci, którzy wchodzą na Twoją stronę www, nie przechodzą od razu do zakładki „o nas”. I nie myśl, że kiedykolwiek się to zmieni. Powiedzmy sobie szczerze, historia i misja firmy to zazwyczaj ostatnie informacje, jakich potrzebujemy do szczęścia. Liczy się oferta – poszukiwany produkt lub usługa.
Czy to oznacza, że tekst opisujący Twoją firmę zajmuje ostatnie miejsce w hierarchii? Być może, ale to nie powód, aby poprzestać na 3-4 sztampowych akapitach, streszczających w sposób monotonny i przeciętny charakter prowadzonej działalności. To miejsce idealne, aby uchylić rąbka tajemnicy. Podzielić się czymś, o czym nie mówisz w komunikatach marketingowych. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby potencjalni klienci, partnerzy handlowi, pracownicy, a nawet konkurencja patrzyli z podziwem na niesztampowość opublikowanych materiałów. Mam tu na myśli zarówno warstwę tekstową, jak i estetyczną/ graficzną.
Zakładka o firmie – kiedy się przydaje?
Czas, czas, czas i jeszcze raz czas! Chyba nikt z nas nie chce tracić czasu na wsłuchiwanie się w opowieści o firmie. Czy chcę przez to powiedzieć, że waga tekstu o firmie dla przeciętnego konsumenta jest niewielka? Nie do końca… To nieprawda, że tego typu informacje w oczach konsumentów są totalnie zbędne. Nie zrozum mnie źle i nie wyłączaj w tej chwili zakładki „o nas”. Zapewniam, że jeszcze Ci się przyda. Co więcej, zdziwisz się, jak wiele odsłon może mieć właśnie TA podstrona!
Osobiście jestem przekonana, że informacje o firmie to bardzo ważny element, którego nie powinno zabraknąć na żadnej stronie internetowej. Ciekawie przedstawione: historia i misja firmy, wartości, tradycje, kluczowe decyzje, zmiany, działania CSR – to wszystko składa się na tzw. brandtelling, czyli opowieść marki. Nawet jeżeli wychodzisz z założenia, że większość klientów nie czyta tekstów o firmie, to niepodważalny jest fakt, że zwracają oni uwagę na obecność tego elementu. Po co? Ponieważ to właśnie ta treść, pozornie nieprzydatna, pozwala klientom poznać firmę bliżej, rodzi zaufanie i wiarygodność, a w efekcie zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Tutaj pokazujesz, na ile poważnie traktujesz swoich klientów.
Opis firmy – przykłady
Stworzenie tekstu o firmie nie wydaje się trudnym zadaniem. W końcu co skomplikowanego może być w skonstruowaniu kilku, kilkunastu zdań związanych z firmą, którą sam zakładałeś, współtworzyłeś, w której pracujesz 3, 5, 10 lat, a więc znasz ją, mówiąc kolokwialnie na wylot. Napisanie opisu firmy nie wymaga robienia researchu – co to, to na pewno! Tak myśli wielu… Skąd wiec tyle wyszukiwań haseł: opis firmy przykład, opis firmy transportowej, opis firmy budowlanej, opis firmy produkcyjnej, opis firmy kosmetycznej itd? Jak to wytłumaczyć? Nie tłumaczyć – taka jest rzeczywistość. Szukamy dróg na skróty. Poszukując inspiracji na stworzenie tekstu do zakładki „o firmie”, w końcu stajemy się bezsilni, prosimy o pomoc agencje zajmujące się PR, marketingiem internetowym, copywritingiem. Ostatecznie to one wykonują to zadanie za Ciebie.
Prezentacja firmy – jak sprawić, by nie wiało nudą?
Informacje o firmie powinny być prawdziwe, rzeczowe, niezbyt poważne, ale też nieprzesadnie wyluzowane. Bazuj na faktach i za wszelką cenę pozostań szczery w swoim przekazie. Uwaga, szczerość nie oznacza zuchwalstwa ani arogancji. Zamiast tego postaw na styl, z którego przebijać będzie optymistyczne nastawienie, pogoda ducha, a nawet żartobliwy ton. Porzuć formalne, sztywne zwroty. Taką mową nikomu nie zaimponujesz, nie mówiąc już o przekonaniu użytkowników do swojej oferty. Unikaj powielania schematów. Postaraj się, aby tekst w zakładce „o firmie” był autentyczny i oryginalny. A jeśli właśnie taki ma być, to nie posługuj się lub co gorsza, nie łącz w jedną całość wybranych fragmentów, które spodobały Ci się u innych. Efekt będzie co najmniej kiepski, a Twoje zachowanie zupełnie nieprofesjonalne… Pomyśl, czy Twoja firma nie jest zbyt cenna, aby godzić się na przeciętność?
Wiesz już, jak napisać tekst o firmie, aby był wartościowy i przyjazny dla Twoich klientów? Masz już jakieś pomysły, dzięki którym wzbudzisz zaufanie do swojej marki i zachęcisz do nawiązania współpracy? Jeżeli brakuje Ci czasu lub nie masz głowy do tworzenia profesjonalnych treści, napisz do nas! Zadbamy o pozytywny wizerunek Twojego biznesu, konstruując wartościowy opis Twojej firmy!
Świetny artykuł! Dział o firmie może odegrać bardzo istotną rolę w pozyskaniu klienta, zwłaszcza tego większego.