e-Cegła

Kompleksowy Marketing

Działania marketingowe dla dystrybutora naturalnej, starej cegły

Przedstawiciele sklepu – e-cegla.pl – zgłosili się do nas z potrzebą wypromowania ich sklepu internetowego. Firma zdobyła uznanie na wielu rynkach, niemniej sama strona internetowa nie generowała oczekiwanych dochodów. Przygotowując ofertę kompleksowego marketingu dokładnie przeanalizowaliśmy rynek, konkurencję oraz dotychczasowe działania firmy. Znaleźliśmy wiele kanałów dotarcia do potencjalnych klientów, budowy wizerunku firmy i zwiększenia świadomości marki.

Przygotowaliśmy konkretną ofertę marketingową wraz z planem działania, która kolejno została zaakceptowana przez osoby decyzyjne. Właśnie tak zaczęła się nasza współpraca, której owocem są obecne efekty i stały rozwój firmy w sprzedaży internetowej.

Dołącz do naszych klientów

Pozycjonowanie Sklepu w wynikach organicznych

W momencie gdy rozpoczęliśmy współpracę widoczność sklepu w wynikach organicznych Google była bliska zeru. Wyszukiwarka generowała marginalny ruch, który nie przekładał się na sprzedaż. Każdy właściciel dobrze prosperującego sklepu internetowego jest świadom faktu, że SEO jest jednym z kluczowych elementów marketingu długofalowego.

To właśnie dzięki SEO bardzo łatwo pozyskać ruch osób, które są w danym momencie zainteresowane naszymi produktami. A od tego miejsca do sprzedaży bardzo blisko! Dlatego też od roku mocno pracujemy nad widocznością domeny na wielu frazach związanych z zakresem działalności klienta. Jakie są tego efekty?

TOP 3
51 fraz
TOP 10
302 fraz
TOP 50
1300 fraz
Potencjalny ruch miesięczny
Ilość wejść z wyników z Google: 50 tys. - 100 tys. (zależne od sezonu)

Kampanie w Google Adwords - reklama produktowa i w wyszukiwarce

W celu zmaksymalizowania ruchu z wyszukiwarki równolegle do działań SEO nasza agencja prowadzi kampanie linków sponsorowanych Google Adwords. Użytkownicy wyszukiwarek bardzo często szukając produktów lub usług klikają zaledwie 2 – 3 pierwsze wyniki. W Google są to właśnie wyniki płatne (reklamy) i to właśnie obecność na tych miejscach zapewnia najwyższą sprzedaż. Ponadto w ramach możliwości jakie daje Google Adwords prowadzimy także kampanie produktowe, które świetnie sprawdzają się w e-Commerce, zwłaszcza jeśli oferta sklepu jest bardzo atrakcyjna.

Rozpoczynając budowę kampanii przeanalizowaliśmy najistotniejsze, dające najwyższy potencjał dla klienta słowa kluczowe. Baza fraz dla branży klienta jest dość duża, ale słowa można podzielić na te daje większe szanse na konwersję oraz te, które prawdopodobnie nie przełożą się na sprzedaż produktu lub zapytanie ofertowe. Dlatego też nasz zespół odfiltrował najciekawsze słowa kluczowe i właśnie na nich uruchomiliśmy reklamy, które jak się okazało przyniosły zamierzone efekty. Opracowaliśmy wiele form reklamowych, uzupełniliśmy odpowiednie rozszerzenia reklamy, przygotowaliśmy harmonogramy wyświetlania reklam i strategię dla różnych urządzeń. Wykonaliśmy wszystkie konieczne kroki, aby kampania odniosła jak najwyższą skuteczność.

Niemniej samo utworzenie kampanii nie gwarantuje sukcesu. Każdego miesiąca pracujemy nad reklamą Google Ads, aby optymalizować stawki, słowa kluczowe, dodawać nowe, skuteczne frazy do kampanii, a te które nie przynoszą konwersji skrupulatnie odrzucać. Czuwamy także, aby wszystkie produktu w kampanii PLA były poprawnie wyświetlane / czytane przez roboty Google. Uważnie śledzimy konwersje i sprawiamy, że z każdym miesiącem kampania jest coraz bardziej skuteczna.

Prowadzenie Social Media - Facebook i Instagram

Facebook i Instagram to świetne narzędzie do budowy społeczności wokół firmy / marki. Dzięki kanałom Social Media w szybki sposób docieramy informacjami o: produktach, promocjach, zmianach w firmie czy sukcesach. Ponadto wykorzystując możliwości reklamowe Facebook Ads nieustannie docieramy do szerokiego grona odbiorców co przekłada się na nowych klientów oraz osoby obserwujące profil marki. To właśnie dla nich nasza agencja stara się kreować ciekawe publikacje, utrzymywać wysoką jakość wizualną i merytoryczną. Po profilu widać, że nasze prace przynoszą zamierzone efekty, ponieważ firmowy Fanpage obserwuje obecnie ponad 4200 osób, a każdego dnia do naszej społeczności dołączają nowi miłośnicy cegły.

Prowadzenie bloga firmowego

Blogi w ostatnim czasie mocno zyskały na popularności. Niestety bardzo często widzimy, że są prowadzone bez żadnej konkretnej strategii. Jest to duży błąd, ponieważ artykuły są świetnym narzędziem, które można wykorzystać we współpracy z innymi działaniami. Przede wszystkim – blog + SEO. Publikacje blogowe pozwalają nam naturalnie wprowadzać nowe słowa kluczowe do TOP 10. Nie tylko słowa czysto sprzedażowe generują sprzedaż. Rozbudowa biblioteki fraz o pozycje mające charakter – zapytania czy poradnika – pozwalają również generować ruch, który może konwertować. Ponadto blog jest mocno wykorzystywany przy strategii linkowania wewnętrznego oraz promocji produktów bezpośrednio w artykułach. Za całość odpowiada nasza agencja – poczynając od pomysłu, dobrania słów kluczowych, opracowania merytorycznej treści, optymalizacji, przygotowania grafik i na publikacji kończąc.

Podoba Ci się nasze podejście do marketingu i wyniki? Dołącz do nas!