Chcesz dobrze prosperującego biznesu? Postaw na CSR

Czasy, kiedy działania CSR (ang. Corporate Social Responsibility) prowadziły tylko firmy z zagranicznym kapitałem, to już przeszłość. Polskie biznesy wykazują wyraźnie zainteresowanie tym obszarem – idea społecznej odpowiedzialności biznesu staje się powoli nierozłącznym elementem strategii zarządzania. Dowiedz się, na jakie korzyści mogą liczyć firmy, które rozpoczną realizację praktyk z zakresu CSR.

 

CSR buduje pozytywny wizerunek firmy

Firma, która skupia się wyłącznie na rentowności, nieustannym doskonaleniu oferty, budowaniu zasięgów czy atrakcyjnym przekazie marketingowym – nie osiągnie sukcesu. Współczesny klient jest świadomy i inteligentny. Patrzy na rynek zdecydowanie szerzej, dostrzegając i doceniając te podmioty, które reagują na potrzeby i wyzwania wciąż zmieniającego się świata. To właśnie dlatego nowoczesny biznes powinien skupić się na realizacji praktyk CSR, a więc: działać zgodnie z etyką, angażować się w sprawy istotne dla społeczeństwa oraz uwzględniać kwestie środowiskowe. Im więcej akcji przynoszących realne skutki, tym – mówiąc wprost – większe zaufanie do firmy.

Wszystko to wymaga oczywiście rzetelnego zaplanowania (koniecznie) w oparciu o długofalową strategię – CSR jest daleki od działań sporadycznych czy okazjonalnych. Jeśli firma zrozumie jego sens i rozpocznie konsekwentną realizację przygotowanego planu, wzmocni swoją reputację i zaistnieje w oczach klientów, pracowników, kontrahentów, inwestorów, społeczności lokalnej, a także… mediów!

 

CSR ułatwia współpracę z dziennikarzami

Prowadzenie biznesu społecznie odpowiedzialnego zwiększa szansę na zaistnienie w prasie, radiu czy telewizji. Specjaliści ds. Public Relations z pewnością wiedzą, jak trudno jest dziś dotrzeć do właściwych osób w mediach i oczekiwać publikacji choćby fragmentu notatki prasowej. Niewątpliwie jest to spowodowane tym, że do redakcji spływają codziennie setki maili, których zawartość to albo bardzo często poruszane, a tym samym wyczerpane zagadnienie, albo mało interesująca treść sprowadzającą się w zasadzie tylko do reklamy firmy…

Zauważmy jednak, że poprawnie rozumiany CSR nie ma nic wspólnego z reklamą czy sprzedażą, co już na starcie stawia nas na wygranej pozycji. I choć działania proekologiczne, akcje charytatywne, kampanie społeczne, programy dla pracowników to tylko przykładowe hasła, o których czytamy lub słyszymy w mediach, to jest jeszcze wiele szlaków, które wciąż pozostają nieodkryte. Słowa: „przykładowe” i „nieodkryte” są tutaj kluczowe. Firmy muszą zrozumieć, że CSR nie polega tylko na wspieraniu zorganizowanych już wydarzeń, ale i na kreowaniu czy aranżowaniu rozmaitych akcji / programów na rzecz środowiska i/lub społeczeństwa. Im więcej zaangażowania w projekty CSR-owe w firmie – poszukiwania nowych kierunków, nieoczywistych inicjatyw – tym większe szanse na medialny rozgłos.

 

CSR wspiera procesy employer brandingowe

Realizowana przez firmę strategia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) sprawia, że staje się ona atrakcyjna na rynku. Kandydaci do pracy nie zwracają już uwagi tylko na zarobki i zakres obowiązków, ale i na kulturę organizacyjną firmy, jej wartości oraz realne zaangażowanie w zrównoważony rozwój czy poprawę dobrostanu społeczeństwa i środowiska. Potencjalny pracownik chętniej złoży więc swoją aplikację, kiedy będzie podzielał misję, wizję i cele firmy – kiedy dostrzeże dogodną przestrzeń do rozwoju swojej kariery. Warto zatem podjąć dobrze przemyślane i błyskotliwe działania, które uczynią nas tzw. pracodawcą z wyboru. Efekty? Pozyskanie najlepszych talentów oraz większa: lojalność, wydajność, zaangażowanie czy kreatywność z ich strony. Zespół stworzony z osób o powyższych cechach niewątpliwie przełoży się na zadowalające wyniki finansowe firmy (wartość sama w sobie), a przy okazji umożliwi skuteczną realizację przedsięwzięć z zakresu CSR – to z kolei pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.

Podobne wpisy

Zostaw komentarz

Agencja Digital PR

Zainteresował Cię nasz artykuł? Być może będziesz zainteresowany również ofertą naszej agencji. Możemy zapewnić Ci kompleksową obsługę w zakresie e-Marketingu, budowy wizerunku, a także tworzenia contentu (Copywriting). Skorzystaj z bezpłatnej wyceny i dołącz do naszych partnerów. Agencja PR – Kreacja Sukcesu.