Kreacja Sukcesu

Opisy produktów przyjazne dla SEO i klienta

Opisy produktów w sklepach internetowych są nieodłącznym elementem, jaki pojawia się obok przedstawionego asortymentu. O ile w sklepie stacjonarnym kompetentny pracownik obsługi klienta scharakteryzuje produkt i odpowie na wszystkie pytania, o tyle w sieci to Ty jako e-sprzedawca powinieneś jak najlepiej zaprezentować i zareklamować go w formie tekstowej.

Na pierwszy rzut oka opis produktu to nic skomplikowanego. Co trudnego może być w przedstawieniu jego bazowych cech? Jak się okazuje, trzeba to zrobić naprawdę umiejętnie. Poza tym, że informujesz klientów o produkcie, ważne jest również zachęcenie ich do zakupu. To jednak nie wszystko… Istotne jest, aby skonstruować tekst tak, aby dobrze pozycjonował się w wyszukiwarce. Jesteś w stanie to zrobić sam pod warunkiem, że będziesz znał cechy dobrego opisu produktu.

 

Do rzeczy

Opis produktu powinien przedstawiać jego prawdziwe cechy (TYLKO). Absolutnie nie można wprowadzać odbiorcy w błąd. W sieci istnieje wiele sklepów, które oferują asortyment niskiej jakości, prezentując go bardzo atrakcyjnie. Dopieszczone zdjęcia nie odzwierciedlają realnego stanu produktu, ale tuszują go. Dopiero kiedy zamówiony towar trafia do naszych rąk, okazuje się, że jego opis daleko odstaje od rzeczywistości. Tego rodzaju zakupy są oczywiście jednorazowe i prowadzą do utraty kupujących. Z punktu widzenia sprzedawcy, który chce wygenerować jak najwyższe zyski, tego typu działania są kompletnie pozbawione sensu.

Nie za krótki, ani nie za długi, ale treściwy 

Zyt długie opisy produktów mogą zniechęcić klienta, zaś z drugiej strony kilka zdań nie wystarczy, aby przekonać klienta czy roboty Google. Jak więc sobie z tym poradzić? Opis produktu zacznij od rzeczy najistotniejszych. Dostarczając czytelnikowi bazowych informacji o produkcie szanujesz jego czas, uwagę, a w efekcie zyskujesz przychylność i zainteresowanie. W ten sposób subtelnie informujesz klienta, że ma do czynienia z profesjonalną firmą, która stawia klienta na pierwszym miejscu. Oczywiście każda branża rządzi się swoimi prawami, a charakterystyka poszczególnych produktów może wymagać, aby opisać je nieco szerzej. Nie staraj się na siłę skracać opisów, ani też przesadnie ich rozbudowywać, ale umieść w nich to, co klient naprawdę powinien wiedzieć o produkcie. Postaw się na jego miejscu i POMYŚL, jakich informacji TY potrzebowałbyś w momencie zakupu.

Styl komunikacji

Sposób, w jaki zwracasz się do potencjalnych klientów sklepu z zabawkami z całą pewnością będzie różnił się od języka, jakiego użyjesz przy opisie sprzętu RTV. Jest to niebywale ważne, ponieważ w ten sposób pokazujesz klientom, że prowadzony przez Ciebie biznes nie jest przypadkowy czy też nastawiony tylko i wyłącznie na sprzedaż. To wyjątkowe podejście do realizacji potrzeb klienta pokazuje, że czytasz mu w myślach. Komunikuje, iż jesteś w stanie spełnić jego pragnienia WŁAŚNIE tym konkretnym produktem. Język, którego użyjesz do komunikacji z „czytelnikiem” powinien dać mu do zrozumienia, że w tym miejscu znajdzie to, czego szukał. Użyj języka korzyści i pokaż odbiorcom, jakie potrzeby/ marzenia zostaną spełnione, jeśli skorzystają z Twojej oferty.

Emocje

Ile razy zdarzyło Ci się kupić coś pod wpływem emocji? Nie raz, nie dwa. To nieprawda, że klientowi, który jest zdecydowany na konkretny produkt na nic się zdadzą formy tekstowe odwołujące się m.in. do pragnień. W jakimś stopniu zawsze wspomogą proces zakupowy. Nie wspominając już o klientach niezdecydowanych, których w ten sposób możesz pozyskać. Nie obawiaj się, że to tandetny sposób, którego używa się tylko w przypadku dużych promocji, czy w przypadku niszowych biznesów. Emocje to element, który prowokuje, wzbudza zainteresowanie. Jeżeli zlecasz opisy produktów copywriterowi, zwróć uwagę, czy nie otrzymałeś suchych, beznamiętnych tekstów. Te mogą nie wystarczyć.

Słowo klucz 

Dbałość o odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi jest bardzo ważna. W końcu w grę wchodzi obecność w wyszukiwarce. W kwestii natężenia słów kluczowych w tekście nie należy ani przesadzać, ani też ograniczać się. Przyjęło się, że słowo kluczowe powinno pojawiać się co 3-4 zdania – w różnych formach. Skupienie się na nagromadzeniu w tekście zbyt dużej liczby „keywords”, bardzo często pociąga za sobą stworzenie bezwartościowego tekstu, który wbrew temu jakby się mogło wydawać, wcale nie jest chętnie premiowany przez wyszukiwarkę Google.

Unikalny

Pod żadnym pozorem nie kopiuj opisów ze stron producenta. To bardzo często spotykany błąd, który wynika z nieświadomości lub niekompetencji pracowników. Otóż, takie działanie nie wspomoże SEO. Duplikaty treści to coś, czego trzeba unikać jak ognia, mając na uwadze wysokie pozycje w wyszukiwarce. Oczywiście, unikalnego opisu produktu nie stworzysz błyskawicznie, tym bardziej, jeśli masz wrażenie, że wszystko już zostało powiedziane. Reasumując, każdy kto miał do czynienia z tworzeniem opisów produktów potwierdzi, że jest to zajęcie czasochłonne i kosztowne, ale zdecydowanie konieczne, a z biegiem czasu opłacalne.

CTA

W opisie produktu bezwzględnie warto umieścić call to action, czyli powszechnie znane wezwanie do działania. Ten element ma za zadanie sprowokować do reakcji, zachęcić do skontaktowania się ze sprzedawcą, a docelowo sfinalizować proces zakupowy. Zastosowanie tej praktyki staje się coraz bardziej popularne. CTA obok opisu produktu może przybierać różne formy, np. „Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami!”, „Napisz do nas”, „Rezerwuj”, „Zobacz”, „Wypróbuj”, „Kup teraz”, „Kupuję 50% taniej”.

 

P.S.

Jednym ze sposób, który może ułatwić pracę przy opisach produktów jest wzbogacenie ich przynajmniej o unikalne fragmenty tekstów czy recenzje klientów.

Brak komentarzy
Dodaj swój komentarz