Zastanawiasz się nad tematem, jaki warto poruszyć na swoim lub firmowym blogu? Coraz częściej brakuje Ci weny, a każdy kolejny wpis wymaga przesadnego namysłu? Rozprawmy się z tym problemem jak najszybciej! Poświęć zaledwie 5 minut, a następnie udowodnij czytelnikom, że treści, które publikujesz na blogu mają dla nich realną wartość.
Podpowiedzi Google
Wszystko czego szukasz, wpisujesz do… wyszukiwarki Google. Internetowy gigant reaguje natychmiast. Jeszcze zanim wciśniesz Enter, poniżej wpisanego słowa bądź frazy, zaawansowany algorytm Google sugeruje proste podpowiedzi, które dają nam podgląd na to, czego szukają inni użytkownicy. Dzięki tak banalnej czynności, jaką każdy z nas wykonuje kilka, a nawet kilkanaście razy w ciągu jednego dnia, jesteś w stanie znaleźć szybką i wiarygodną inspirację na kolejny wpis blogowy. Mała wskazówka: przed konstruowaniem artykułu, warto za pomocą Planera Słów Kluczowych sprawdzić, jaką popularność uzyskuje wybrane wyrażenie z listy autouzupełniania Google. Może się okazać, że dla danej frazy narzędzie wskażę zerową liczbę wyszukiwań, co nie oznacza, że z szybkiej podpowiedzi Google należy kategorycznie rezygnować. Kto wie, jakie trendy będę panowały w przyszłości. Może warto w nie zainwestować już teraz?
Konkurencja i blogi zagraniczne
Monitoring konkurencji jest działaniem, które pozwala dowiedzieć się, jakie ruchy podejmują inne firmy i osoby z branży, aby zdobyć zainteresowanie odbiorców. Podgląd poruszanych tematów na blogach konkurencji daje odniesienie do własnych działań, stwarzając pole do zdrowej walki o klientów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć artykuł na własnego bloga, który wykorzystuje ten sam motyw przewodni, lecz w znacznie lepszy sposób. Może się okazać, że podejmując temat „wąskich działek” to Ty przedstawisz go bardziej obrazowo, przystępnie oraz praktycznie. W obliczu ogromnej popularności tego i każdego innego tematu należy wiedzieć, że każdy jeden temat można ugryźć z innej strony. Idąc za ciosem:
- Projekty domów na wąską działkę
- Wąska działka – plusy i minusy inwestycji
- Budowa domu na wąskiej działce – szacunkowy koszt
- Sposoby na zagospodarowanie wąskiej działki
- Jak urządzić ogród na wąskiej działce?
- Budowa domu na wąskiej działce a warunki techniczne.
Social media – w tym Facebook
Posty, które publikujesz na swoim bądź firmowym Fanpage, potrafią mniej lub bardziej zaangażować odbiorców. Statystyki Facebook dają podgląd na to, które z Twoich postów cieszyły się największych zainteresowaniem. W panelu możemy zweryfikować ilość polubień, udostępnień i komentarzy, co stanowi sporą dawkę wiedzy a tym samym inspirację w kontekście opracowywania kolejnych wpisów na bloga. Krótki post umieszczony na Facebooku – ten który cieszył się największą liczbą interakcji – to sygnał, że temat warto omówić szerzej na firmowym blogu. To jeszcze nie koniec. Staraj się maksymalnie wykorzystać potencjał Facebooka. Obserwuj rozmowy potencjalnych klientów, zgłaszane problemy czy zapytania w grupach branżowych i tematycznych. Typuj, notuj, twórz listę trafnych inspiracji na swojego bloga.
Google Trends
Google Trends to ogólnodostępny serwis, który umożliwia analizę słów i fraz, jakie internauci wprowadzają do wyszukiwarki Google. W pierwszej kolejności wyniki pokazują, jak kształtuje się zainteresowanie poszukiwanym słowem kluczowym w wybranym okresie. Dzięki temu możemy sprawdzić i określić sezonowość konkretnej frazy, a następnie z jej wykorzystaniem tworzyć i publikować teksty w „sensownym czasie”.
Wpisaną frazę możemy przeanalizować także dla konkretnego; kraju, województwa i miasta.
Przydatnymi sekcjami, z których możemy pozyskać bardziej szczegółowe informacje, są „Podobne tematy” i „Podobne zapytania”. W momencie, gdy Ty oczekujesz na szczegółowe informacje o głównym słowie kluczowym, Google Trends dodatkowo przedstawi Ci propozycje innych tematów, których poszukiwali użytkownicy poza hasłem głównym. Może się okazać, że właśnie tymi sugestiami urozmaicisz swój tekst lub stworzysz kolejny artykuł w oparciu o wybraną podpowiedź.
Semstorm
Semstorm jest cenionym narzędziem przez wielu marketerów i nie tylko. W kontekście działań blogowych sprawdzi się idealnie, by poznać słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy trafiają na Twoją stronę. Wykorzystaj to! Bazując na wytypowanych słowach kluczowych o największym potencjale przeniesiesz swojego bloga na zupełnie inny poziom. Stwórz listę poruszanych już tematów i sukcesywnie poszerzaj bazę wpisów. Semstorm wskaże Ci wiele kierunków, jakie możesz obrać w swojej komunikacji.
Przy pomocy narzędzia dowiesz się, na której pozycji w wyszukiwarce znajdujesz się na konkretne słowa kluczowe. Poznasz inne blogi popularne w Twojej kategorii. To jednak nie koniec. Masz jeszcze możliwość sprawdzić, na jakie frazy w wyszukiwarce pojawia się Twoja konkurencja, a także zweryfikować, na których frazach konkurencja wyświetla się na wyższych pozycjach niż Twoja witryna.
Czujecie się zainspirowani i gotowi do działania?