Czy warto prowadzić firmowy blog?

Zastanawiasz się, czy warto prowadzić firmowy blog? Jakie korzyści niesie za sobą ta aktywność? Kto na tym skorzysta? Ty, jako firma, a może konsumenci? Co powiesz, aby benefity z artykułów publikowanych na Twoim blogu czerpała każda ze stron?

Blog firmowy buduje pozytywny wizerunek

Prowadzenie firmowego bloga w sposób przemyślany pozwala osiągnąć określone cele. Jednym z nich jest budowa rozpoznawalności i kreowanie pożądanego wizerunku firmy. Idąc w tym kierunku, warto pomyśleć, aby na Twoim blogu znalazły się tematy wpisów, które znasz od A do Z. Poruszaj je bez obaw, niekoniecznie wyczerpując temat w jednym artykule blogowym. Wyciśnij z danego tematu to, co najistotniejsze, ale pozostaw coś na kolejny wpis. W prowadzeniu firmowego bloga nie chodzi o to, by publikować obszerne wpisy, które mogłoby się wydawać świadczą o niebywałej i ponadprzeciętnej eksperckości. Ekspertem w danej branży jesteś wtedy, gdy odpowiadasz na problemy i zapytania klientów w sposób wyczerpujący, błyskotliwy, ale i konkretny. Jeśli „znasz się na robocie”, pokaż, że faktycznie tak jest i zaskakuj pozytywnie swoich czytelników. Uszanuj odbiorców, ich czas, który poświęcają na temat, jaki obiecujesz rozwinąć już w tytule, a Ci z chęcią powrócą na Twój firmowy blog.

Blog firmowy zacieśnia relacje z klientami

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej stwarza możliwość budowy bądź poprawy relacji z klientami. To bardzo ważny aspekt czy też zaleta płynąca z prowadzenia własnego bloga. W tym właśnie miejscu poprzez publikowanie wartościowych i merytorycznych artykułów blogowych skłaniasz klienta do reakcji. Odbiorca zainteresowany tematem, stopniowo zgłębia opublikowaną treść, po to by w kolejnym kroku zareagować. Czy mam tu na myśli zakup produktu lub usługi z Twojej oferty? Niekoniecznie… Klient pod wpływem artykułu, który właśnie przeczytał, może oczywiście podjąć decyzję o zakupie produktu, ale też zrezygnować z niego, a także wyrazić własną opinię w komentarzu pod wpisem. Może się zdarzyć, że komentarze będą nieprzychylne i niewygodne dla Ciebie, jako firmy. Jak zareagować w takiej sytuacji? Bardzo prosto – odpowiadaj na te komentarze, moderuj dyskusje, bądź dostępny zarówno dla klientów, którzy Cię zachwalają, jak i dla tych którzy kręcą nosem.

Blog firmowy winduje pozycję strony w wyszukiwarce

Prawidłowo prowadzony blog firmowy wspiera pozycjonowanie Twojej strony internetowej. To zdecydowanie dobra wiadomość, prawda? Regularna publikacja wartościowego oraz wysokiej jakości contentu na blogu wpływa korzystnie na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Podejrzewam, że to najczęstszy powód, dla którego firmy decydują się uruchomienie własnego bloga. Niemniej, aby czerpać korzyści z artykułów blogowych w kontekście SEO, należy pamiętać o kilku podstawowych elementach dotyczących struktury treści, a także jej zawartości. Nie bez znaczenie pozostaje tu długość i jakość treści, ilość i struktura nagłówków, użycie i rozmieszczenie słów kluczowych, poprawność stylistyczna, przejrzysty układ, materiały graficzne, a także unikalny meta tytuł i meta opis. Wydaje Ci się, że to trudne? Prowadzenie bloga firmowego na pewno wymaga wiedzy, ale niemniej ważna jest w tym wypadku dyscyplina, systematyczność, dostępność czasowa, które często zawodzą… Wracając jednak do korzyści, a więc zwiększonej ilości wizyt na stronie wprost z wyszukiwarki, działanie to wydaje się nie tyle kuszące, co obowiązkowe.

Prowadzenie bloga firmowego – kompleksowa obsługa

Jeśli interesuje Cię efektywne prowadzenie bloga firmowego, to ZGŁOŚ SIĘ DO NAS. Zadbamy o to, aby Twoja strona rozwijała się i lepiej odpowiadała na potrzeby Twoich klientów.

Podobne wpisy

Zostaw komentarz