Zacznij rozpowszechniać swoje komunikaty prasowe w Internecie

Postęp technologiczny, digitalizacja to wyrażenia, które swoim zasięgiem objęły także informacje prasowe wydawane przez firmy. Konsumpcja rozmaitych wiadomości, w tym notek prasowych, zauważalnie przeniosła się na grunt cyfrowy. Czy czasy kiedy komunikaty prasowe wysyłane do mediów tradycyjnych już się zakończyły? Oficjalne oświadczenie dla gazety – czy w 2020 roku to termin przestarzały?

Informacje prasowe – gdzie jest ich miejsce?

Informacje prasowe opublikowane na łamach tradycyjnych gazet odznaczają się krótszą żywotnością w porównaniu z komunikatami dostępnymi online. To, na co warto zwrócić uwagę w temacie komunikatów prasowych, to kwestie ekologii i coraz większa świadomość konsumentów. Trend eko, który przyczynił się do tego, że wiele osób porzuciło media drukowane i przeniosło się do Internetu. Biorąc pod uwagę, że w interesie ludzi codziennie wycinano nieliczoną ilość drzew, po to, by drukować gazety, ludzkość zwyczajnie sprzeciwiła się. Wybór jest bardzo prosty, wiedząc, że komunikaty prasowe online nie stanowią żadnej szkody dla środowiska. Co więcej, są one łatwo dostępne, a to w dobie powszechnego braku czasu, pożądanej wygody duża zaleta.

Czy wiesz, że…

W 2016 r. Independent jako pierwsza gazeta na świecie porzuciła druk i przerzuciła się całkowicie na cyfrowe publikacje? Jak się okazało, było to działanie motywowane nierentownością tytułu. Gazeta od ponad 20 lat przynosiła straty. To w kontekście strategii PR’owych i marketingowych daje do myślenia i wiele znaczy.

Komunikaty prasowe na stronie www – Twoje wirtualne biuro prasowe

E-PR to jeden z najlepszych cyfrowych sposobów dotarcia do klientów, kontrahentów, osób zainteresowanych pracą w Twojej firmie. To rozwiązanie, która pomaga skupić wokół firmy nie tylko osoby zainteresowane marką, ale przede wszystkim przedstawicieli mediów. Możesz dać im o sobie znać poprzez prowadzenie własnego biura prasowego na swojej stronie internetowej. Regularna aktualizacja tej zakładki poprzez dodawanie komunikatów prasowych związanych z firmą przyniesie niemałą korzyść. Zakładam, że w jakimś stopniu realizujesz już strategię marketingową w swojej firmie. Teraz powinieneś ją wspomóc świadomymi działaniami e-PR. Cele, które możesz realizować w ramach prowadzenia Press Room’u to:

  • zwiększenie zasięgu informacyjnego o firmie,
  • dbałość o pożądany wizerunek firmy,
  • kreowanie pozytywnych skojarzeń wokół marki,
  • budowanie społecznego zaufania i wiarygodności,
  • skupienie uwagi na konkretnym produkcie/ usłudze, wydarzeniu,
  • usprawnienie komunikacji z przedstawicielami mediów,
  • zdobywanie wysokiej jakości linków zwrotnych po opublikowaniu artykułu, w treści którego został zamieszczony link kontekstowy (np. Więcej informacji na stronie www.kreacjasukcesu.pl).

Zaletą wirtualnego biura prasowego jest całodobowy dostęp. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, kiedy zainteresowane osoby, w tym dziennikarze, chcą uzyskać dostęp do informacji o firmie – poza godzinami pracy lub w dni wolne od pracy. Biuro prasowe online daje użytkownikom dostęp do wygodnego i nowoczesnego interfejsu, za pomocą którego w łatwy sposób pozyskują kluczowe dla nich informacje.

Informacje prasowe dla dziennikarzy – rozsądna dystrybucja

Zyskanie uwagi mediów jest bardzo, bardzo trudne… Nie wystarczy, że zbudujesz bazę dziennikarzy i wyślesz do każdego z nich atrakcyjną informację prasową. Od napisania artykułu prasowego do jego publikacji w serwisie internetowym jest daleka droga. Pamiętaj, że przedarcie się przez setki komunikatów prasowych może się nie udać za pierwszym podejściem, a zająć nawet kilka prób. Nie poddawaj się i za każdym razem twórz krótkie (do 400 słów), intrygujące, a zarazem realistyczne informacje prasowe.

Kluczem do sukcesu jest znajomość danego medium oraz wiedza nt. dziennikarza, do którego adresujesz wiadomość (czy ta osoba redaguje teksty dot. bieżących wydarzeń, czy przynależy do działu promocji i reklamy, a może tworzy felietony).

Duże znaczenie przypisuje się postawie, tzn. relacji, jaką zamierzasz utrzymywać z dziennikarzem. Jeżeli myślisz, że kontakt z przedstawicielem mediów to niemal to samo, co rozmowa z klientem, to możesz być zaskoczony. Istotne w media realtions jest wyjście naprzeciw potrzebom konkretnego dziennikarza, zwrócenie uwagi, aby przygotowany materiał odpowiadał jego preferencjom i trafiał w gust.

Czy wiesz, że…

Właściwie zarządzana komunikacja, dysponowanie interesującymi materiałami, tworzenie komunikatów prasowych na wyłączność lub z prawem do pierwszeństwa w publikacji to jeden ze skutecznych sposobów, jaki Specjaliści ds. Public Relations wykorzystują w media relations?

komunikaty i informacje prasowe firm i przedsiębiorstw

Informacje prasowe – podsumowanie

Chociaż istnieje wiele działań PR, to wirtualne biuro prasowe lub wysyłka informacji prasowych jest niezbędna, jeżeli mówimy o zwiększeniu świadomości marki w Internecie. Aktywności te nie tylko zbudują zaufanie do marki, ale i zwiększą ruch na stronie, wygenerują nowe leady, a w efekcie zwiększą sprzedaż.

Podobne wpisy

Zostaw komentarz

Agencja Digital PR

Zainteresował Cię nasz artykuł? Być może będziesz zainteresowany również ofertą naszej agencji. Możemy zapewnić Ci kompleksową obsługę w zakresie e-Marketingu, budowy wizerunku, a także tworzenia contentu (Copywriting). Skorzystaj z bezpłatnej wyceny i dołącz do naszych partnerów. Agencja PR – Kreacja Sukcesu.